Výlet 5.A do Prahy

Ráno se probudím a už je konečně ten den, kdy jedeme do Prahy. Sraz máme na nádraží ve Starém Městě. Už jsme všichni a jdeme na nástupiště, kde stojí náš vlak. Nastoupíme, usadíme se a ani si nevšimneme, že se vlak rozjel. Někdo ještě dospává, někdo snídá, někdo hraje hry, jiný se jen tak dívá na ubíhající krajinu.

Přijíždíme na Hlavní nádraží, odkud jdeme kousek na stanici metra a metrem jedeme na Malostranskou. Procházíme Valdštejnskou zahradou a po Starých zámeckých schodech stoupáme k Pražskému hradu.

Prošli jsme dvěma bezpečnostními kontrolami a už se ocitáme na nádvoří. Míříme do chrámu sv. Víta - tak se mu říká, ale dozvídáme se, že je to katedrála sv. Víta, Václava a Vojtěcha. Nejvíce se mi líbí krásná vitrážová okna. Pak jdeme Zlatou uličkou a po jiných schodech zase dolů na Malou Stranu k nejbližšímu Mc Donald´s, protože je čas oběda.

Tramvají jedeme ke stanici lanovky, která nás vyveze na Petřín, kde je rozhledna a zrcadlové bludiště, do kterého jdeme. Jsou tady zrcadla, která tělo zvětšují, zmenšují, rozšiřují nebo ztenčují. Vypadá to velmi legračně. Lanovkou jedeme zase dolů, tramvají přejíždíme Vltavu a vidíme z ní Karlův most, na který už nestihneme jít, protože obloha se začíná zatahovat.

Paní učitelka nás chce vzít na skvělou zmrzlinu, ale trošku se motáme, než konečně najdeme tu správnou pasáž Světozor. Konečně už jdeme na Václavské náměstí, kde máme rozchod. Kupuji si řetízek a jdu s kamarády do KFC. Docela se rozpršelo, tak jdeme do budovy naproti Hlavnímu nádraží, kde sídlí Autoklub České republiky. Po prohlídce dostáváme Red Bull, zápisníky a sluneční brýle.

Pak už jdeme na nádraží, kde máme ještě krátký rozchod. Nasedáme do vlaku a jedeme zpátky do Starého Města. Zpáteční cestu si moc užíváme.

Luky Mlynár (korektura: M. Suchá)